Thứ Ba, 11 tháng 1, 2011

GOSSiP : Apple's iPad 2 (2nd Generation)

Apple telah menerima permintaan dari partnership dari asia (Asia Foxconn) untuk menghasilkan dan membekalkan iPad 2 (Generasi Ke-dua) dalam masa 100 hari, dengan rancangan untuk keluaran pertengahan 2011.

Pihak Foxconn telah mendapat notis dari Apple bagi rancangan untuk penghantaran iPad-2 pada Feb 2011, dengan penghantaran awal 400,000  600,000 unit, menurut DigiTimes. Sources expect the product to launch April 2011. Para peminat iPad mengharapkan pelancaran pada April 2011.

Ianya kemungkinan besar kerana generasi pertama iPad 1st generation dilancarkan pada bulan April tahun lalu. Apple's iPhones  model/versinya dikeluarkan setiap tahun sama seperti Apple's iPad. .
 
Spekulasi dari wartawan dan penganalisis bahawa iPad 2 mempunyai ciri-ciri sama seperti iPhone 4. Berikut adalah ciri-ciri diharapkan:
  • Skrin “retina” sama seperti  iPhone 4
  • Kamera depan (front-facing) dan dilengkapi dengan aplikasi panggilan video "FaceTime"
  • Menaik taraf sokongan "AirPlay streaming" (pendapat dari Steve Jobs)
Sementara itu, pada pendapat saya ada beberapa ciri yang diharapkan iaitu:
  • Butang untuk "locks screen" seperti dulu (Apple telah menukar fungsi butang tersebut  dari "lock screen" kepada "Mute-Mode"
  • Menyediakan/meningkatkan integrasi/sokongan dengan Apple TV, dimana membolehkan  menggunakan  media-streaming dari Apple TV kepada Apple iPad (sekarang anda boleh melakukan sebaliknya). Dimana pada pendapat saya jika anda dapat menggunakan "Movie-Streaming" pada iPad 2 secara mobile  memey netup !!!  

Apakah ciri-ciri yang anda harapkan pada keluaran iPad-2 dan seterusnya?

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét